lördag 28 november 2009

Better late than never

I have not spent as much time with my blog lately, sorry, other obligations and some lack of mojo maybe?

Well... Got a parcel of Peccary from my friend Andy Baird a couple of weeks ago. Sat down this week and played with that, really liked the mottled effect it had on a Catskill dry I made with it. I will call it the Peccary Dun until I fin a more sexy name for it. The wings are of Teal, tails also Peccary..
Will be back with some more within a couple of days, just wanted to say hello...






2 kommentarer:

  1. Hej!
    Underbart fin fluga, hoppas man får se dig binda den på mässan i mars.

    Är det piggsvin till kropp? Eller vad det nu heter? Älghår kan väl ge liknande kroppseffekt eller är det inget du använder till kropp?

    Jag är inte så hemma på Catskill´s det är något nytt för mig men jag gillar flugorna helt klart!

    /Johan

    SvaraRadera
  2. Hej Johan..
    Peccary heter materialet, piggsvin tror jag att det är. Älghår från manen har liknande egenskaper, något bräckligare dock och krusigare.
    Jag kommer med säkerhet att binda denna på mässan, den blev snabbt en favorit.
    "Catskill" har gett mig en helt ny dimension i flugbindandet, så mycket att ta till sig..
    Ha det gött
    Niklas

    SvaraRadera